tirsdag den 9. juni 2009

FANTASTISK TUR

Hej alle.
Sorry jeg næsten ingenting har fået uploaded under min tur til Stockholm. Det var en helt fantastisk tur, med et meget stramt program, da vi havde så mange ting vi gerne ville. Istedet kommer nu et par billeder fra turen.

Lørdag:
Lørdagen stod på shop amok på Götgaten på Södermalm, hvor vi bl.a. besøgte Monki, Gina Tricot, en fed t-shirt butik, H&M mfl. Bagefter tog vi ud til en udendørs lokal koncert i en forstad til Stockholm, og mødtes med min søsters veninder. På vejen købte vi nogle lækre sandwich vi spiste mens vi hørte på koncerten. Hjem og vende i min søsters lejlighed for lige at skifte tøj. Ud og spise sushi, som er vildt billigt i Sverige. Og så endelige til LYKKE LI koncerten. Det var en helt overdrevet fantastisk koncert. Den foregik på Dramaten (det svarer til Det Kongelig Teater)på Östermalm, så alle sad ned og lyttede på musikken. Meget anderledes, og som Lykke Li sagde havde hun kun 2 gange før prøvet at spille for siddende publikum. Selvom Lykke Li var opvarmning for Coco Rosie, har hun fået de bedste anmeldelser i svenske aviser (har lige siddet og læst dem). Desuden fik jeg en lille sludder med Lykke Li, så jeg var helt op og køre. Efter pausen mellem hende og Coco Rosies optræden havde hun sat sig ved siden af min søster og jeg, som havde rykket ned på en trappe mellem sæderne, for at se bedre. Desværre opdagede vi først da Lykke gik ud igen, at det var hende. Så jeg smuttede efter og fandt hende ude på en balkon, hvor hun stod og røg med sit band og to veninder. Og jeg kunne ikke dy mig for at gå hen og fortælle hende hvor god jeg synes koncerten var og hvor stor fan jeg er, og var kommet helt fra Danmark for at se hende. Hun var utrolig sød og lød interesseret. Fordi koncerten var afslutning på Bergmansfestivalen, var der afterparty i de tilstøde sale, med super cool dj og bar. Her var Lykke Li også med- super sejt.
Det sidste billede er fra et diskotek vi tog hen på efter afterpartiet.

Søndag:


Søndagen stod på endnu mere shopping, nu bare i centrum af Stockholm, på Dronningsgatan.
Her købte jeg b.la. de fine frynse sandaler fra Din Sko og andre ting jeg kan vise jeg en af dagene. Vi spiste frokost på en café inden i H&M, her sidder vi dog ude på deres terasse i den skønne sol (vejret blev lagt bedre end meteorologerne havde forudset., jubii). De andre butikker vi besøgte var b.la. Beyond Retro (billedet med tylskørter i baggrunden), H&M (flere forskellige), ZARA, Topshop, Oasis etc.
Om eftermiddagen var vi til den svenske Kunstakademi og Akitekstskole fremvisning af afslutningsprojekt, da min søster kendte en pige derfra. Utrolig interessant projekt, hvor de skulle designe et aktivt miljø område i Los Angeles, hvor både miljømæssige og sociale forhold skulle inddrages. (Det "lyserøde" billede). Vi sluttede af med en fotoudstilling på Moderna Museum. Efter det hårde dagsprogram og middag med min bror og hans familie, så vi film og spiste slik om aftenen i min søster lejlighed.
Mandag morgen skulle jeg meget tidligt afsted med flyveren til Danmark og direkte på job, så det endte med at jeg kun sov tre timer den nat.
Men det har været en fantastisk tur jeg har nydt i fulde drag. Håber også i andre har haft en ligeså god weekend.
Knus, Nana
Ps. husk man kan klikke på billederne for at se dem i en større version

1 kommentar:

  1. Från Lykke Li, till öl, till dans, till drinks. Vilken kväll!
    Katja

    SvarSlet